Mootor on auto “süda“, mille tööst sõltub lisaks selle võimsusele ka vastupidavus, ökonoomsus ja turvalisus. Mootor koosneb paljudest detailidest ja mehhanismidest, mis töötavad pidevas koosmõjus, luues energiat auto liikumiseks. Kuid isegi uute mootorite puhul on oluline regulaarne ennetustöö, et tagada tõrgeteta töö ja vältida kalleid polte.
Mootori hooldus on tegevuste kogum, mis aitab pikendada mootori eluiga ja hoida seda korras. Põhietappide hulka kuulub gaasijaotusmehhanismi ja tabaluku rihmade vahetus. Need rihmad mängivad võtmerolli klappide ja kolvide töö sünkroniseerimisel ning tagavad energia edastamise abisüsteemidele nagu generaator või konditsioneer. Lisaks on tehniliste vedelike ja õli vahetus mootoris äärmiselt oluline: õli vähendab hõõrdumist detailide vahel, jahutab neid ja kaitseb kulumise eest ning väljutab reostust.
Mootori kapitaalremonti on vaja tõsiste kulumiste ja kahjustuste korral. See on kompleksne protsess, mis hõlmab mootori lahtivõtmist, põhjalikku diagnostikat, kulunud detailide vahetamist või taastamist. Oluliste etappide hulgas on silindriploki ja silindriploki pea remont, mis on mootori peamised komponendid. Silindriplokk sisaldab auto liikumisele jõudu loovaid kolbe ning silindriploki pea vastutab kütuse etteande ja heitgaaside väljalaske eest.
Kapitaalremont ei ole pelgalt üksikute detailide parandamine, vaid ka kõigi komponentide taastamine tehaseomadusteni, mis võimaldab oluliselt pikendada auto eluiga. Kõik tööd teevad vaid kogemuste ja teadmistega kvalifitseeritud meistrid, et garanteerida remondi kvaliteet ja töökindlus.
Mootori hooldus sisaldab järgmist tüüpi töid:
• Gaasijaotusmehhanismi rihmade ja tabaluku vahetus.
• Tehniliste vedelike ja õli vahetus mootoris.
Mootori kapitaalremont sisaldab järgmisi töid:
• Eemaldamine ja remondi ettevalmistus.
• Lammutus- ja koristustööd.
• Silindriploki remont.
• Silindriploki pea remont.
• Mootori paigaldus.